Serwecz

avatar

Jeżdżę turystycznie, z lekkim zacięciem sportowym. Najchętniej w górach, zdobywam Bigi.

Mam przejechane 83920.25 kilometrów w tym 2951.30 w terenie. Więcej o mnie.

baton rowerowy bikestats.pl 2019:
2011:
2010:
2009:

Wykres roczny blog rowerowy serwecz.bikestats.pl

Podjazdy:981 m
Rower:.Ghost

Sudety dzień pierwszy

Środa, 29 września 2010 · dodano: 03.10.2010 | Komentarze 0

Wyjazd w Sudety chodził za mną od początku września, kiedy rozważałem dojazd na klasowy wypad w Karkonosze rowerem i przy okazji zaliczenie przełęczy Karkonoskiej, która z powodów z kolanem wypadła z zeszłorocznej wyprawy.
Z różnych powodów odpuściłem, więc zdecydowałem się wykorzystać ostatnie dni wakacji. Miałem jechać już we wtorek, ale prognozy były bardzo złe, więc poczekałem jeszcze dzień.
Początkowo planowałem dojazd rowerem z Łodzi, ale całą środę miało padać, więc zdecydowałem się na pociąg o 7:08 do Wrocławia. Rano za pomocą zipów założyłem przedni błotnik (co okazało się świetną decyzją) i włożyłem jednak spd (co było już gorszą). Dojeżdżając na dworzec miałem już mokre buty, więc ustawiłem je w przedziale na grzejniku, co skończyło się stopieniem częściowym podeszwy i zniszczeniem wkładek. Kiepski początek wyjazdu.
We Wrocławiu dalej padało, a ja byłem zdecydowany kupić albo zimowe buty, albo ochraniacze. No i oczywiście wkładki ;). Ostatecznie zaliczyłem chyba 4 sklepy rowerowe, a skończyło się na obuwniczym i skórzanych wkładkach. W międzyczasie zrobiło się późno (około 14), więc zdecydowanie wziąłem się za wyjazd z miasta, z czym ponownie miałem problem. Wydostałem się ostatecznie szosą na Wałbrzych, więc przez Tyniec i Gniechowice wróciłem do Kątów Wrocławskich. I tu potwierdziło się, że prognoza nie była poprawna. Wiatr nie był północny, a z wyraźnym zachodnim odchyleniem. Nie dość, że padało, asfalty były marnej jakości, to jeszcze wiatr centralnie w ryj ;).
No ale pojechałem na Kostomłoty, Ujazd do Jawora, gdzie zrobiło się prawie ciemno, a deszcz wciąż padał. Krótki postój na stacji benzynowej (poprzedni był pod Samborem) i jazda.
Szosa naprawdę ładna, dwa konkretne podjazdy, i już zupełnie po ciemku zjazd do Jeleniej Góry. Przemarzłem na nim do końca, a asfalt nie był najlepszej jakości, więc na zakrętach jechałem raptem kilkanaście kilometrów na godzinę.
Po wjeździe zatrzymałem się na stacji benzynowej i zadzwoniłem do obu istniejących schronisk młodzieżowych, niestety oba były pełne. Ostatecznie znalazłem nocleg i z dużą przyjemnością wziąłem długi i gorący prysznic.